Kenta. Fietsen Rond De Wereld - Fietstochten

Kenta is een Japanse jongeman die al bijna drie jaar op reis is.

Kenta begon zijn wereldreis op Bali. Hij fietste zich een weg door Zuidoost-Azië, China en Europa. Vanuit Spanje stak hij de Straat van Gibraltar over om het Afrikaanse deel van zijn reis te beginnen, die uiteindelijk in Kaapstad zal eindigen. We hadden het geluk om onze tent naast die van hem te parkeren bij een backpacker in Lusaka, Zambia. Het is zeldzaam dat ik iemand ontmoet op zo’n epische reis. Ik zie graag fietsers op de weg. Guinness stelt dat een allround fietstocht minimaal 40.073 km (24.900 mijl) moet afleggen en minimaal 28.968 km (18.000 mijl). Kenta heeft ruim 45.000 km gereden.

Kentas-route, tot nu toe. Bekijk voor meer informatie zijn blog op: acyclist.blog.fc2.com

Als een echte doorgewinterde reiziger die zo’n geweldige prestatie heeft geleverd, lijkt Kenta wijs buiten zijn jaren-gecentreerd en kalm. Het was een waar genoegen hem te ontmoeten en verhalen van onderweg uit te wisselen. Dit zijn enkele vragen en antwoorden op zijn verbazingwekkende odyssee.

Hoeveel kilometer heb je gereden?

Nu, 45000 en zal 48000 km zijn door Kaapstad.

Het was heel vreemd om een Beerlao-sticker op Afrika te zien.

Wat waren enkele van je favoriete landen om doorheen te fietsen? Waarom?

China; prachtige bergen passen over tal van onverharde wegen, verscheidenheid aan unieke culturen en heerlijk eten. Er zijn nog veel avonturen.

Tadzjikistan, Kirgizië; warme gastvrijheid en interessante cultuur. Ook prachtige bergen en meren.

Albanië: Prachtig uitzicht op de bergen vanaf de lokale onverharde wegen

Montenegro, zeer vriendelijke mensen en prachtige bergen in het noorden.

Corsica, Frankrijk: Superblauwe oceaan en prachtige wegen rond het eiland maakten het een geweldige plek om te fietsen.

Italië; veel mooie kleine steden in het zuiden, ik vond vooral het hielgedeelte van de laars leuk.

Zwitserland; zeker, prachtige Alpen.

Senegal naar Mauritanië; het was een dramatische landschapsverandering vanuit Mauritanië.

Een goed ingerichte Ortlieb

Welk land was het meest fietsvriendelijk?

Absoluut Zwitserland

Welk land was het minst fietsvriendelijk?

Veel Afrikaanse landen hebben zeer slechte chauffeurs. Er is niet genoeg ruimte voor fietsen op de wegen.

Wat was het moeilijkste terrein dat je hebt gereden?

China, veel grote passen en onverharde wegen. Ik heb twee camera’s gebroken door sterke trillingen. Maar ik hield van die bergen.

Surly’s zijn iets meer versierd.

Heeft u problemen met veiligheid of diefstal?

Mijn camera is gestolen in Mbeya, Tanzania. Ik werd bijna beroofd in Zambia door gewapende mannen. Ik zag een man die een auto probeerde te stoppen, dus keerde hij terug naar een klein dorp om hulp te zoeken.

Een unieke doe-het-zelf flessenhouder.

Hoeveel sets banden heb je al gehad?

Dit is mijn 3e.