Gewicht: 23kg.

Motor: Giant SyncDrive Sport

Batterij: Giant EnergyPak 400Wh lithium-ion

Maten: XS, S, M, L

In een markt waar veel hoogwaardige e-bikes of meer kosten, valt de Liv Amiti-E+ two op omdat hij minder kost dan sommige dure concurrenten, maar deze e-bike kan een winnaar zijn vanwege zijn veelzijdigheid. Het is een mix van functies en componenten die hem geschikt maken voor soepele, panoramische woon-werkverkeer zoals op onverharde fietspaden en spoorpaden. De lage standover, rek- en spatbordbevestigingen, geïntegreerde verlichting en interne kabelgeleiding zijn gericht op forenzen. Maar de voorwielophanging, hydraulische schijfremmen en 42 mm brede tubeless banden zorgen ervoor dat aluminium e-bikes niet beperkt zijn tot verharde straten of de zachte route naar huis. Plaats een Shimano 9-speed aandrijving, een batterij netjes weggewerkt in de hoofddriehoek en trapondersteuning tot 32 km/u, en je hebt een superbike die je snel naar de top van grindklimmen kan stuwen zonder je budget te raken.

Amiti-E+ Family
Er zijn slechts twee fietsen in het huishouden van Amiti-E+: de twee, hier besproken, en ook de 1, die in wezen dezelfde fiets is, maar met een 500Wh-batterij in plaats van een 400. De 1 wordt ook geleverd met een bagagedrager en spatborden. Prijs en beschikbaarheid variëren afhankelijk van waar je woont. In de Verenigde Staten is bijvoorbeeld de Amiti-E+ 2 () uw enige optie.

Trail Tech + Commuter-kenmerken = Veelzijdige e-bike
Naast de gebruikelijke componenten die je op een typische e-bike aantreft (zoals een batterij, een motor, een soort display), zijn er een paar dingen die de Amiti-E+ twee onderscheiden.

Een verende voorvork, 42 mm brede knobbelige banden en schijfremmen op een forenzenvriendelijke e-bike? Ja graag.

Een SR Suntour geveerde voorvork met 63 mm veerweg en Schwalbe Smart Sam 42 mm tubeless banden (met een compact middenprofiel voor gemakkelijk rollen en randen aan de buitenkant voor een betere offroad-grip) geven je de keuze om van de hoofdweerstand af te wijken in het voordeel van het grind kortere weg door het park. Een gemakkelijk bereikbare vergrendeling op de vorkkroon betekent dat uw beslissing spontaan kan zijn.

Het Giant EnergyPak 400Wh-batterijen heeft een uniek sidepull-ontwerp – het schuift naar buiten in plaats van omhoog – verlaagt de standover-hoogte (waardoor het gemakkelijker wordt om op en van de fiets te stappen) terwijl de batterij toch in de primaire driehoek kan worden geplaatst.

Er is een echt trendy, geïntegreerd DayLight op de balhoofdbuis – dat doet denken aan een theatertent – dat functioneert als dagrijlicht voor een betere zichtbaarheid. De bedrade koplamp die op de vorkboog is gemonteerd, is ideaal om je weg te verlichten na zonsondergang en voor zonsopgang. Beide werken via het op het stuur gemonteerde, met de duim bediende commandocentrum.

Hoogtepunten van de componenten
De Amiti-E+ 2 wordt aangedreven door Giants allround SyncDrive Sport-motor met centrale aandrijving, die tussen de SyncDrive Life (voor recreatief gebruik) en de krachtigere SyncDrive Guru (voor prestatiegerichte rijders) valt. Het biedt drie niveaus van snelheidsregeling – eco, normaal en sport – plus een loopmodus. Op het hoogste niveau (sport) krijgt de rijder een indrukwekkende trapondersteuning van 300 procent. De Giant EnergyPak 400Wh-batterij heeft ongeveer zes uur nodig om volledig op te laden. En hoewel er variabelen zijn waarmee rekening moet worden gehouden met betrekking tot het bereik, zoals het gewicht van de berijder en de lading, de staat van de weg, het fitnessniveau, de hulpmodus en de bandenspanning, beweert Giant dat de batterij in veel situaties ongeveer 90 minuten meegaat.

Het unieke batterijontwerp (het schuift naar buiten in plaats van omhoog te komen) zorgt voor meer stand-over terwijl de batterij nog steeds binnen de primaire driehoek blijft.

Met het op de stuurpen gemonteerde commandocentrum kunt u schakelen tussen de aanzienlijke rijgegevenshulpmodus, batterijduur, excursies en volledige afstanden, en gemiddelde en huidige snelheden.

Een Shimano 11×34, 9-speed aandrijving zorgt voor de versnellingen die je nodig hebt om die waanzinnige klim op weg naar kantoor te maken, en Shimano’s betrouwbare hydraulische schijfremmen zorgen ervoor dat je volledig tot stilstand komt wanneer je de bodem bereikt. Het is geen fiets die je op singletrack wilt nemen, maar bevat alles wat je nodig hebt voor uitdagend woon-werkverkeer, slechte wegen en ontspannen fietstochten over fietspaden.

Female-Focused Design
Liv past zijn 3F Form, Function)-filosofie toe op elke fiets, uitrusting en kledingstuk dat het bedrijf produceert. In de praktijk gebruikt het bedrijf informatie over de rijder, evenals feedback van professionals en consumenten, om het fietsontwerp te informeren, zodat de goederen passen bij vrouwen in alle soorten en maten, en ook om hen esthetisch aan te spreken en te presteren zoals beloofd.

De Amiti-E+ 2 is geen uitzondering. In tegenstelling tot veel e-bikes, is deze verkrijgbaar in een breed scala aan maten, van XS tot L. Naast het instapframe heeft Liv de fiets uitgerust met een Liv Contact Comfort rechtopstaand zadel, Giant Connect stuurpen/31.8 millimeter Trail-stuur en comfortabele ergo-grepen.

De pittige motor, slim gekozen componenten, comfortabele pasvorm en aantrekkelijke prijs maken deze veelzijdige en pittige e-bike geschikt voor bijna elk type rit.